Dag 1

Idag har jag äntligen tagit bort mitt gips. Mitt ben är lite smalare än vanligt och min fotled ser ut som att den är lite uppsvälld. En sak som jag inte hade räknat med när man tar bort ett gips är all död hud som ska bort, fy vad skönt att bli av med det!! Har även rakat bort allt hår som grott under åtta veckor, så himla skönt att känna huden på sitt ben. Bästa känslan efter att ha haft ett gips i åtta veckor.
 
Min fraktur var som tur var ganska mild. Det var en spricka i mitt högra skenben, så efter sex veckor med gips fick jag börja stödja smått på benet med gips, och tro mig det har jag gjort. Sjukgymnasten har gett mig en massa övningar får att träna fotleden så det ska jag dra igång med genast. Tydligen ska det ta tre veckor innan jag kan gå bra utan kryckor, och 6 månader innan jag blir hundra procent återställd. Men tur att jag är en envis människa. Jag är sjukt taggad på att bli helt återställd, för just nu går jag fortfarande runt på mina kryckor som jag allt för gärna vill ha bort. Jag kommer kämpa på tills jag är bra, och det kommer inte ta så lång tid som tre veckor innan jag går utan gips. Men är galet nöjd över att jag kan ha två skor nu!!!!! Detta kommer gå!
Utan gips |
Upp